TIKEI Svenskt mineral smink

Wednesday, March 06, 2013


Fick hem ett paket från Tikei dagen efter jag beställt det, alltid lika imponerad över deras snabba leveranstid. Hade beställt Kit Classic Beauty Look och deras Finishing Veil Glow. 

Så en lite bilder av Kit Classic Beauty Look:
.




Fina användbara färger men väldigt vanliga i kitet.

Tikei är ett märke jag provade ut till min bok i trean i gymnasiet, beställde minisamples av nästan allt på hela siten. Dock tog jag aldrig med så mycket om mineral i boken i slutändan och framförallt valde jag att inte ha med några märken.

Så alltså har jag använt det av och till i flera år. 16 fullstorlek produkter har jag (de flesta är ögonskuggor) och kanske 50? minisamples kvar. 

Favoriter


  • Serenity- Vit ögonskugga  som verkligen blir VIT inte transperant.. Pyttelite skimrande.
  • Honey- Champagne färgad ögonskugga, passar alla jag provat den på. Både hy för highlighter och ögonlock. Ingick alltid i min morgonrutin innan, något jag ska ta upp igen!
  • Dream- Brukade alltid vara med i highlighter rutinen, underbar highlighter åt det rosa hållet.
  • Finishing Veil Glow- Min personliga åsikt är att bareMinerals finishing veil glow är att den glittrar för mycket, Tikeis ger lite mer diskrethet (aka mindre glitter och mer åt skimmer).
  • Bronzer Original- Håller i en evighet då den är så pigmenterad, gäller dock att vara försiktig.
  • Kabuki borsten- Mjukaste borsten som jag provat som även är lätt att ha och göra med.

You Might Also Like

0 kommentarer

recent posts

Like us on Facebook