Veckans Nagellack

Tuesday, November 19, 2013

Jag har nästan alltid gellack på naglarna, detta är något jag gör själv och de brukar hålla i två veckor. Ibland får jag dock lite panik av att ha samma färg så länge och byter efter en vecka, eller helt enkelt endast lägger på något bling för att pigga till lacket.

Denna veckan så har jag ett gellack från ebay som ändrar färg vid värme/kyla. Så roligt! Spec om man vill ha ett lack länge men något som ändrar sig själv lite då och då. Det funkar verkligen, jag har piffat till det med lite glitter gel också på toppen. 
Vänster- Mitten värme
Toppen- Varm
Längst ner- Kall (färgen var inte 100% kall så tänk er lite mörkare) 






















Update - Höll perfekt till det att jag tog av det efter 10 dagar.

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Häftigt! Jag har inte sett gellack som ändrar färg innan. Måste definitivt spanas på vid tillfälle. Hur upplever du att dessa är i kvalitén och applicering?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eller hur! Detta är också mitt första försök, har beställt ett till utan glitter.
      Kvaliten verkar vara väldigt bra, jag har nästan haft den i en vecka och har inte upplevt några "kantproblem, falloffs" hitintills.
      Kan göra en update när jag har haft den i minst sju dagar så det blir mer av en recenison, hur det gick liksom.
      Appliceringen var lite "tricky" för jag har rätt varma händer och färgen blir då vit nästan direkt när du applicerar, alltid lättare att applicera ett mörkt tycker jag för då ser man täckningen lättare. Ska nog kyla mina händer nästa gång jag gör det i för väg för att de ska vara lättare, om du förstår vad jag menar haha.
      Svårt nagellack att förklara i och med att jag inte har något att jämföra med, ett sista tips om du köper det- va väldigt tunn med topplacket för blir det för tjockt förändras inte färgen lika lätt.
      Blev ett långt och lite invecklat svar men hoppas det var till någon hjälp :)

      Delete

recent posts

Like us on Facebook